30 Ekim 2013 Çarşamba

Dış politika ve uluslararası ilişkiler alanlarına ilgi duyan üniversiteli gençlerimize Dışişleri Bakanlığı faaliyetleri ve ülkemizin dış politikası hakkında doğru ve özlü bilgiler verilmesi amacıyla Stratejik Araştırmalar Merkezi (SAM) tarafından 2011 yılından bu yana yaz ve kış okulları düzenlenmektedir.

SAM'ın bu etkinliğine gösterilen yoğun ilgi üzerine, benzer bir eğitim programının yurtdışında yaşayan Türk vatandaşlarının üniversitelerde lisans ve lisansüstü düzeylerde eğitim gören çocukları için de düzenlenmesi kararlaştırılmıştır.

Yurt dışında eğitim gören Türk gençleri için her yıl iki kere gerçekleştirilmesi öngörülen eğitim programının ilki 23-29 Aralık 2013 tarihleri arasında Ankara'da gerçekleştirilecektir.

Kış Okulu’na katılımları uygun görülecek öğrencilerin ulaşım ve konaklama giderleri katılımcılar tarafından karşılanacaktır.

Kış okuluna başvuruda bulunmak için aşağıdaki şartları taşımak gerekmektedir:

• T.C. Vatandaşı olmak,
• 27 yaşından gün almamış olmak,
• Siyaset bilimi, uluslararası ilişkiler ve hukuk alanlarında lisans veya üzeri bir yükseköğrenim programının öğrencisi olmak.

Bu şartları taşıyan adayların başvurularını, "Türk Dış Politikası’na Genel Bir Bakış" konusunda yazacakları, en fazla 500 kelimelik İngilizce makale ile birlikte 15 Kasım 2013 tarihine kadar Bakanlığımız web sitesi üzerinden (http://sinav.mfa.gov.tr/) online olarak yapmaları gerekmektedir.

Dışişleri Bakanlığı görevlilerinin birinci derece akrabalarının bu program için başvuruda bulunmaları mümkün değildir.

Yurt dışında eğitim gören Türk gençleri için Kış Okulu programına ilgi duyanların bilgisine sunulur.